فاکتورهای اجاره ویلا

روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز فرصت خوبی برای بسیاری از مردم است تا با برنامه ریزی مکان‌های اقامتی و ویلاهای مورد نظر خود را برای سفر شناسایی کنند.
از مهم‌ترین فاکتورهای اجاره ویلا توجه به آب و هوای مکان موردنظر، بررسی تقاضا دیگر افراد و به عبارتی میزان ترافیک و تعداد گردشگرانی است که در آن شهر حضور دارند و در نهایت هزینه‌هایی است که برای شما به همراه دارد.

مهم‌ترین فاکتورهای اجاره ویلا

اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت خانوادگی و یا با گروه‌های گردشگری سفر می‌کنید، برای اجاره ویلا بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که حتما با صاحب ملک به صورت حضوری و یا حتی غیر حضوری در مورد شرایط اجاره ویلا جلسه برگزار کنید.
درباره شرایط کلی ویلا، ظرفیت آن، مدت زمانی که مایل به اقامت هستید، تعداد افرادی که با آن‌ها سفر می‌کنید و هزینه‌های اجاره و پیش پرداخت صحبت کنید. ممکن است مایل باشید قبل از اقامت ویلا را از نزدیک بررسی کنید تا در صورتی که برای شما قابل قبول بود قرارداد را امضا کنید.

در این صورت می‌توانید نقاط ضعف و مواردی که مورد رضایت شما نیست به همراه ویژگی‌های مثبت مکان مورد نظر را شناسایی کرده و این موارد را با صاحب ملک در میان بگذارید.

یکی از نکات اجاره ویلا این است که می‌توانید از انواع ویلاهای ساحلی که در نزدیکی آب قرار دارد بهره مند شوید. در حالی که علاوه بر آن در انبوهی از درختان سرسبز و زیبا واقع شده‌اند. به عبارت بهتر شما می‌توانید همزمان از مزایای یک ویلای جنگلی و ساحلی برخوردار شوید.

اجاره ویلا

به همین دلیل تفاوتی ندارد که یک روز برای اجاره ویلا اقدام می‌کنید یا ده روز، نکته مهم است این است که پیش از ورود به آن و دریافت کلید حتما موضوعاتی که مهم به نظر می‌رسد را با صاحب ملک در میان بگذارید و پس از به توافق رسیدن بر سر آن‌ها تصمیم به تنظیم صورتجلسه یا قرارداد بگیرید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دو نسخه از صورتجلسه تهیه کنید تا هر یک از آن‌ها در اختیار یکی از طرفین قرارداد قرار بگیرد. همچنین بهتر است متن تنظیم شده شفاف و عاری از هر گونه ابهام باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید برای رسیدگی به آن اقدام کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که برای اجاره ویلا بسیار بهتر است که آن را از شهروندان حقیقی اجاره کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا فرایند پرداخت اجاره بها، دریافت ویلا و سپس تحویل دادن آن را به دور از نگرانی و یا هرگونه مشکلی انجام دهید. در نتیجه اگر مسئله‌ای در این میان به وجود بیاید پیگیری آن ممکن و آسان خواهد بود.

بسیار مهم است که رسید بانکی معتبر و با مهر بانک مورد نظر مشخص شده باشد، زیرا در این صورت می‌توان اختلافاتی که ممکن است میان مستاجران و صاحب ویلا به وجود می‌آید را بررسی و رسیدگی کرد.

بررسی دسترسی ویلا

در هنگام اجاره ویلا تنها نباید به موقعیت جغرافیایی ویلا توجه کنید، بسیار مهم است که دسترسی آن به سطح شهر را نیز در نظر بگیرید. به خصوص برای زمانی که مدام باید در رفت و آمد باشید از اهمیت برخوردار است. از طرفی اگر برای رسیدن به ویلای خود باید زمان زیادی را در ترافیک شهری سپری کنید این مسئله می‌تواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از هرچیز هنگام انتخاب ویلا به این نکته توجه داشته باشید.

اجاره ویلا

اعلام مدت زمان اقامت به مالک

بدون شک هر چقدر که مدت زمان اقامت افزایش پیدا کند، هزینه اجاره افزایش می‌یابد. چنانچه با تعداد افراد بیشتری سفر کنید هزینه‌های اجاره کاهش می‌یابد، از این رو برای اجاره ویلای چادگان و پرداخت پول کمتر بهتر است زمانی را مشخص کنید که میزان تقاضا در آن مدت کمتر باشد. به عنوان مثال ایام غیر تعطیل و روزهای میانی هفته گزینه مناسبی خواهد بود.

پس از در نظر گرفتن همه این موارد، بررسی ویلا و صحبت کردن درباره آن با سایر همسفری‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید اوقات خوشی را در کنار خانواده در این مدت سپری خواهید کرد.

اجاره ویلای استخردار

اگر ترجیح می‌دهید ویلاهای استخردار را اجاره کنید، بهتر است بدانید که می‌توانید در شهرهای مختلف نیز ویلاهایی که دارای استخر هستند را انتخاب و اجاره کنید. با این حال بسیار مهم است که هنگام تنظیم صورتجلسه با صاحب ویلا این نکات را بررسی کنید.

  1. بهتر است مستاجران زمانی که ویلا را اجاره کردند در کلیه ساعات بتوانند از آن استفاده کنند.
  2. کلر آب نه بیش از اندازه و نه کمتر از حد مجاز باشد.
  3. آب کاملا تمیز و خود استخر دارای تصفیه خانه آب باشد.
  4. حتما از صاحب ویلا بخواهید که به شما بگوید آخرین بار چه زمانی آب استخر را عوض کرده است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *