نکات اجاره ویلا

کاملاً بدیهی است که در برخی از روز‌های سال به دلیل ایام عید و تعطیلات هتل‌ها  و مسافرخانه‌ها به تنهایی این امکان را ندارند که بتوانند بیشتر از ظرفیت خود مسافر را پذیرش کنند، بر همین اساس در طول سال تعدادی از اهالی هر شهر توریستی خانه و ویلا‌های خود را به عنوان اجاره در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد تا به مستقر شدن مسافران کمک کند و علاوه بر آن نیز از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند.
یکی از راهکارهایی که برای کسب درآمد ساکنان شهر‌های توریستی وجود دارد و می‌توانند به سودآوری برسند البته با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های  احتیاط تا نه تنها برای خودشان بلکه برای مسافران نیز مشکلاتی به وجود نیاید. بر همین اساس برای شما نکات اجاره ویلا را مطرح کرده‌ایم تا بتوانید در هنگام اجاره کردن ویلا یا سوئیت به آن‌ها توجه کنید تا یک سفر لذت بخش و توام با خاطره خوش برایتان رقم بخورد.

مهم‌ترین نکات اجاره ویلا

نخستین مورد که البته بسیار مهم و حیاتی است در هنگام اجاره ویلا مسافران باید به آن دقت کنند، بیمه بودن ویلا در برابر حوادث است. این نکته بسیار مهم و ضروری است چون هر نوع اتفاقی هر چند ناگوار که داخل ویلا برای مسافران روی دهد شما را نیز درگیر می‌کند و شما را مسئول آن اتفاق می‌دانند به همین علت لازم است که پیش از اجاره ویلا به مسافر ملک خود را بیمه کنید. برای نمونه ممکن است مسافری قصد داشته باشد که داخل ویلای شما آتش درست کند و غذای خود را روی آن طبخ کند و با یک بی توجهی و سهل انگاری ممکن است که ویلای شما را به آتش بکشد در صورت داشتن بیمه نامه شما از این بابت خیالتان آسوده خواهد بود.
چنانچه که ویلایی که اجاره می‌دهید شخص شما نیز در آن اقامت می‌کند پیش از اجاره داده ویلا به دست مسافران بهتر است که تمامی نقاط را به خوبی چک و مورد ارزیابی قرار دهید که به هیچ عنوان وسیله ی شخصی یا اشیای قیمتی داخل ویلا قرار نداده باشید. برای اجاره دادن ویلا نیز به مسافران باید حتما وسایل و تجهیزاتی که مربوط به رفاه مسافران است از جمله اجاق گاز، فرش، یخچال، تختخواب و غیره را در اختیار مسافران قرار دهید.

اجاره ویلا پیش از اجاره دادن ویلای خود به مسافران حتما از آن‌ها مدارک و مشخصات شناسایی را تحویل بگیرید سپس سه یا چهارم هزینه اجاره ویلا را از مسافران دریافت کنید. در بیشتر مواقع صاحبان ویلا تنها یک مدرک شناسایی از مسافران خود می‌گیرند در دریافت اجاره ویلا را به زمان تحویل ویلا به مسافران می‌سپارند. در پایان نیز متوجه خواهند شد که مدرک شناسایی آن‌ها تقلبی بوده است و مسافران بعد از مدت زمان اندکی بدون پرداخت اجاره ویلای شما را ترک خواهند کرد.

از دیگر نکاتی که پیش از اجاره دادن ویلا به مسافران گوشزد کنید که باید حتما نظافت ویلا را به خوبی رعایت کنند و از به هم ریختگی و شلوغی بپرهیزند و پیش از تخلیه باید مکان را نظافت و تمیز تحویل صاحب ویلا دهند. اگر ویلای خود را به زوج جوانی اجاره می‌دهید لازم است که حتما مدارک شناسایی آن را مشاهده کنید. در این صورت اگر تخلفی از سوی مسافران صورت گرفته شده باشد شما می‌توانید با مراجع انتظامی و قضایی اعلام کنید. در صورتی که از این کار سرباز زنید و مکان خود را به آن‌ها اجاره دهید شما نیز شریک جرم می‌شوید و چنانچه که پلیس آگاهی متوجه شود شما را می‌تواند به عنوان مجرم و متخلف دستگیر کند.

با توجه به تخلفاتی که صورت می‌گیرد این است که برخی از صاحبان ویلا برای سو استفاده کردن از مسافران ویلای خود را به دو نفر مجزا از همدیگر اجاره می‌دهند که این کار خلاف است و می‌توانید گزارشات لازم را به پلیس آگاهی دهید. صاحبان ویلا باید تمامی مجوزها و مدارک لازم در خصوص اجاره ویلا را از مراکز مربوط دریافت کرده باشند و در اختیار مسافران خود قرار دهند در صورت نشان ندادن و یا طفره رفتن از چنین مدارک و مجوزهایی تخلف محسوب می‌شود و باید به مراکز مربوط ارجاع داده شوند. هنگامی که ملک خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهید برای  ورود به ملک تان باید حتما از مستاجر ملک تان اجازه بگیرید و در غیر اینصورت حق چنین کاری را نخواهید داشت. پیش از اجاره دادن ویلا بایستی حتما سیستم‌های  گرمایشی و سرمایشی ویلا را چک کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد در این مدت زمان نیز تمامی امکانات آسایش و آرامش افراد را فراهم کنید. این تجهیزات برای ویلای شما ضروری است و شما وظیفه دارید امکانات رفاهی مسافران خود را فراهم کنید تا آن‌ها بتواند در کمال آسایش و آرامش به تفریح و گردش بپردازنند.

اجاره ویلا

از مهم‌ترین نکات اجاره ویلا که باید در نظر بگیرید این است که تمامی مدارک و مجوز‌های لازم که مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها  و اماکن می‌باشد را در مقابل دیدگان مسافران قرار دهید. اما چنانچه که صاحب ویلا مجوز‌های لازم را اخذ نکرده است به اجاره ویلا بپردازید. از دیگر نکاتی که پیش از اجاره دادن ویلا به مسافران باید تمامی تجهیزات و وسایل را چک کنید تا سالم بماند سپس در اختیار مسافران قرار دهید اما چنانچه که بعد از تخلیه ملک وسایل و تجهیزات خراب و آسیب دیده باشند باید از مسافران خسارت دریافت کنید و برای شما به عنوان صاحب ملک بسیار گران قیمت می‌باشد.

یکی از نکاتی که بسیار مهم است و می‌تواند در صورت آگاه نبودن مسافران برای شما و آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود این است که در صورتی که ویلای شما چاه دارد باید حتما مسافران را در جریان بگذارید و به آن‌ها بگویید که در فلان مکان چاه است و مراقبت کنید یا درپوشی مطمئن روی آن قرار دهید تا دچار حادثه‌ای نشوید. با رعایت کردن تمامی این نکات و موارد ایمنی می‌توانید بدون دردسری به سودآوری دست پیدا کنید. با رعایت کردن کلیه نکات فوق شما می‌توانید با خیال آسوده و با اطمینان خاطر بیشتری به اجاره ویلای خود بپردازید تا اقدامات لازم در این خصوص انجام گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *