تفاوت میان ویلا و خانه

هنگام خرید یا اجاره ویلا، سایر خانه‌ها و آپارتمان‌ها بسیار مهم است که درباره تفاوت آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با اهداف و انتظارات شما می‌باش. شناخت آن‌ها و کلیه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، برای تصمیم گیری بهتر بسیار مناسب خواهد بود.
امروزه هر کشور با توجه به قوانین و شرایطی که وضع می‌کند این توانایی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد که با توجه به همان قوانین در خانه‌ها و ساختمان‌هایی که متناسب با نیاز و بودجه آن‌ها می‌باشد، ساکن شوند.

با این حال باید توجه داشته باشید که شرایط زندگی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. همانگونه که قوانین آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. با این حال موارد کلی مانند احساس رفاه و آرامش از جمله مواردی است که اکثر افراد دوست دارند تا هنگام زندگی در یک خانه آن را به دست بیاورند.

اجاره ویلا

آپارتمان چیست؟

معمولا به یک فضای مسکونی در یک ساختمان چند واحدی و یا همکف، آپارتمان گفته می‌شود. بسته به تعداد اتاق خواب و امکانات موجود، آپارتمان‌ها می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

در هر کشور روش‌های متعددی برای ساخت و نامگذاری فضاهای مسکونی وجود دارد. به عنوان مثال انواع آپارتمان‌ها در هند ممکن است به این سه دسته تقسیم شوند:
املاک و مستغلات در هند به دو دسته تقسیم می‌شوند: آپارتمان‌هایی که توسط اشخاص ساخته می‌شود و ساختمان‌هایی که توسط معماران و سازندگان حرفه‌ای ساخته می‌شود. از نظر قانون نباید این آپارتمان‌ها بیش از چهار طبقه باشند، بنابراین می‌توان گفت که آن‌ها نسخه‌های کوچک‌تر از آپارتمان‌های چند طبقه هستند. مورد بعدی آپارتمان‌های چند طبقه‌ای هستند که سازمان یافته و معماری بهتری دارند.

علاوه بر آن برخی از مناطق مسکونی توسط هیئت‌های دولتی بخش مسکن ساخته شده‌اند که برای اتمام پروژه مسکن بودجه و مدت زمان محدودی در آن‌ها وجود دارد. در نتیجه خانه‌ها در مجاورت یکدیگر ساخته شده و دیوارهای مشترکی دارند. آن‌ها را نمی‌توان خانه‌های ویلایی نامید زیرا ساختار و نقشه کلی ساختمان در همه آن‌ها یکسان است.

پنت‌ هاوس‌ها یکی دیگر از انواع آپارتمان‌ها هستند که نسبت به گزینه‌های دیگر گران‌تر می‌باشند. به این دلیل که معمولا در خوش منظره‌ترین  بخش یک آپارتمان چند طبقه واقع شده‌اند و این واحدها بالاترین بخش ساختمان چند طبقه محسوب می‌شوند. از این رو بدیهی است که نسبت به نمونه‌های دیگر گران‌تر باشند.

ویلا چیست؟

معمولا در میان انواع آپارتمان ساختمان‌هایی که استقلال بیشتری را برای ساکنین فراهم می‌کنند در دسته ویلا قرار می‌گیرند. در طراحی ویلاها قسمت اصلی خانه و فضای داخلی به کمک ایوان از یکدیگر جدا می‌شوند.
همچنین محوطه ویلا دارای فضای سبز مکانی برای پارک کردن ماشین و یا حتی طبیعت و استخر می‌باشد. اگرچه یک ویلا یک واحد اقامتی جداگانه است، اما معمولا نقشه طبقه‌ها ثابت و مشخص است. مسئله‌ای که وجود دارد این است که ویلا مطابق با ذائقه و سلیقه مردم هر فرهنگ و هر جامعه طراحی می‌شود.

تفاوت ویلا و خانه‌های دوبلکس

در مورد تعریف خانه دوبلکس باید گفت که آن یک واحد مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است، اما ظاهر و طراحی آن شبیه به ویلا می‌باشد. هر چند که ممکن است در مساحت و متراژ با یکدیگر متفاوت باشند. معمولا خانه‌های دوبلکس با ورودی‌های جداگانه به هر دو طبقه مشخص می‌شوند و حداقل مساحت آن ۱۰۰۰ متر مربع است. خانه‌های دوبلکس از یک آپارتمان بزرگ‌تر اما نسبت به ویلا کوچک‌تر می‌باشند.

در مقابل ممکن است ویلاها شامل چند طبقه نباشد. این معمولا به مالک ویلا و سلیقه آن بستگی دارد. به عنوان مثال بسیاری از افراد ویلاهای لوکس و مدرن را دوست دارند، در صورتی که برخی سبک زندگی کلاسیک دارند و یا طراحی سنتی را ترجیح می‌دهند.

بررسی ویژگی‌های خانه‌های ییلاقی

خانه‌های ییلاقی اصطلاحی است که منشاء آن در جنوب آسیا و برخی از کشورهای آسیایی است. عمدتا این خانه‌ها توسط یک محوطه سرسبز محاصره شده است و ممکن است دارای چندین طبقه باشد. بسته به سلیقه مالک ممکن است تعداد اتاق خواب‌ها از یک تا چند اتاق متفاوت باشد. خانه‌های ییلاقی در بخش وسیعی از زمین ساخته می‌شوند و مساحت آن بزرگ‌تر از سایر واحدهای مسکونی است.

اجاره ویلا

تفاوت خانه‌های ییلاقی با ویلاهای لوکس و خانه‌های دوبلکس

یک خانه ییلاقی نمایانگر نوع سنتی از فضای زندگی است. در حالی که ویلاهای لوکس مجموعه‌ای از امکانات مدرن با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. بسیاری از ویلاها شامل استخرهای خصوصی، فضای سبز و محوطه‌های جداگانه‌ای هستند که امکانات زیادی را در اختیار ساکنان قرار می‌دهند.

گزینه‌های زیادی برای زندگی در یک مکان مناسب وجود دارد. با این حال بسیار مهم است که قبل از هر چیزی شما به موقعیت مکانی و جغرافیایی محل موردنظر خود توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
به عنوان مثال ممکن است شرایط و موقعیت زندگی شما به گونه‌ای نباشد که بتوانید برای سکونت یک خانه ویلایی انتخاب کنید و یا برعکس ممکن است شما در منطقه‌ای زندگی کنید که ساخت آپارتمان و ساختمان‌های چند طبقه در آن ممکن نباشد.
به همین دلیل شناخت ویژگی‌ها و امکاناتی که هر کدام از این خانه‌ها می‌توانند در اختیار شما قرار دهند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که مشخص می‌کند کدام یک از آن‌ها با انتظارات و خواسته‌های شما مطابقت بیشتری دارد.

هر کدام از این ساختمان‌های مسکونی می‌توانند متقاضیان خاص خود را داشته باشند. انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به درآمد و نیاز اقشار مختلف جامعه دارد. طبیعی است که هر چقدر سطح درآمد یک شخص بیشتر می‌شود، او ترجیح می‌دهد که ملک بهتری نسبت به موارد قبلی داشته باشد.
از این رو ویژگی‌ها و خدماتی که یک ملک در اختیار شما قرار می‌دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا باید از اصلی‌ترین  و اساسی‌ترین استانداردهای موجود برخوردار باشد.

در کنار همه این موارد شیوه زندگی، استانداردها و سبک زندگی، آرزوهایی که برای خانه موردنظر خود دارید، بودجه و آسایشی که درباره زندگی در ملک مورد نظر در ذهن شماست، می‌تواند در هنگام تصمیم برای خرید یک خانه بسیار موثر باشد. از این رو حتما این موارد را بررسی کنید و پس از آن برای اجاره و یا خرید، خانه‌ای را انتخاب کنید که از میان سایرین انتخاب کرده‌اید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *