مهم‌ترین فواید مسافرت

مسافرت و ماجراجویی از جمله تفریحات لذت بخش و هیجان انگیز است که باعث می‌شود روح هر انسانی به تلاطم افتاده و از روزمرگی‌ها و مشغله‌های همیشگی رها باشد. اگر اهل سفر باشید و معتقد به “بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی” به راحتی می‌توانید تاثیرات آن را بر ذهن و جسم خود مشاهده کنید و متوجه تغییرات ایجاد شده بشوید.
ذات انسان همواره او را به گردش در طبیعت و لذت بردن از مناظری که روح را به پرواز در می‌آورد، سوق می‌دهد، پس جای تعجب وجود ندارد که سفر کردن بتواند به تغییر خلق و خو و روحیه منجر شود.

مهم‌ترین فواید مسافرت رفتن

مهم‌ترین فواید مسافرت رفتن عبارت است از:

  1. مشخص شدن هدف زندگی
  2. القای آرامش ذهنی و روحی
  3. کاهش استرس و اضطراب فردی
  4. بهبود قوه تخیل و خلاقیت
  5. تجربه ماجراجویی‌های مهیج
  6.  از بین رفتن غم و جایگزینی آن با شادی
  7. معاشرت با دوستان جدید
  8. افزایش حس اعتماد به نفس و خودشناسی
  9. با سفر در برابر مشکلات مقاوم‌ می‌شوید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. مشخص شدن هدف زندگی

سفر کردن به معنای سرمایه‌ گذاری بر روی روح و جسم است که به کمک چالش‌ها و دغدغه‌هایی که در طی آن تجربه می‌کنید می‌توانید توانایی‌های شگفت انگیزی را درباره خود بشناسید که قبلا آن را نمی‌دانستید. سبک سفر افراد با یکدیگر متفاوت است. تفاوتی ندارد که شما در هنگام سفر کمپینگ و چادر زدن را ترجیح می‌دهید و یا اجاره ویلا. مسئله‌ای که وجود دارد این است که به کمک هر دو شما می‌توانید با افراد جدیدی در طی سفر آشنا شوید. قصه‌های آن‌ها را بشنوید در نتیجه می‌توانید دنیا را از زاویه‌های مختلف نگاه کنید که این‌ مسئله منجر به ایجاد هدف‌های جدید در زندگی شما می‌شود.

فواید مسافرت

۲. القای آرامش ذهنی و روحی

برای مثال تصور کنید که مایل به سفر به یک منطقه خوش آب و هوا مانند شمال ایران و یا شهر چادگان هستید، پس از اجاره ویلا و اقامت در آن به دور از تمام تنش‌ها دغدغه‌های زندگی، اقساط عقب افتاده وامی که باید بپردازید، اختلافاتی که در طی چند روز گذشته با یکی از دوستان خود داشته‌اید و تمام این عوامل می‌توانید مدتی را آرام و به دور از فرسودگی ذهنی با راحتی سپری کنید.

این آرامش ذهنی آنقدر لذت بخش و رضایت بخش است که خون تازه‌ای را در رگ‌های شما جاری می‌کند و با انرژی جدید به دست آمده قادر خواهید بود پس از تعطیلات مجدد کار و فعالیت خود را از سر بگیرید.

۳. کاهش استرس و اضطراب فردی

معمولا فشار کاری و زندگی را همه افراد کم و بیش احساس می‌کنند. به همین دلیل بهتر است حتی در یک تعطیلات چند روزه با اجاره ویلا در چادگان و یا شهرهای شمالی ایران این فرصت را در اختیار خود یا خانواده تان قرار دهید که با کاهش استرس و اضطراب و یا حتی حذف آن مجددا بتوانید به روتین زندگی خود بازگردید.

۴. بهبود قوه تخیل و خلاقیت

زمانی که تحت فشار روانی و تنش‌های کاری و زندگی قرار می‌گیرید ممکن است به مرور متوجه شوید که قدرت خلاقیت خود را از دست داده‌اید. طبیعی است به این دلیل که ذهن رابطه مستقیمی با خلاقیت و هر چقدر خسته و ناتوان باشد توانایی آن برای خلق کردن چیزهای جدید کمتر است اما مسافرت و به چالش کشیدن خود به شما کمک می‌کند.

۵. تجربه ماجراجویی‌های مهیج

مسافرت همواره با ماجراجویی و تجربه‌های هیجان انگیز همراه است. تفاوت ندارد به کجای دنیا سفر می‌کنید و یا قرار است چه مدت در سفر باشید. مسافرت همواره می‌تواند پر از ماجراجویی‌ها و چالش‌هایی باشد که شاید قبلا از تجربه کردن آن‌ها می‌ترسیدید و واهمه داشتید اما به کمک سفر می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

فواید مسافرت

۶. از بین رفتن غم و جایگزینی آن با شادی

نیازی نیست سفر پرطمطراق و پر هزینه‌ای داشته باشید. کمپینگ در یک دشت سرسبز و یا اجاره ویلا در یک منطقه خوش آب و هوا در کنار دوستان خانواده و یا حتی به تنهایی به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بشناسید و تمام غم و اندوه گذشته را که در زندگی تجربه کرده‌اید فراموش کنید. در سفر ذهن به قدری آزاد و رها می‌شود که شما به کمک آن می‌توانید به روش جدیدی برای زندگی خود ترسیم کنید و کنترل زندگی را در دست بگیرید.

۷. معاشرت با دوستان جدید

اگر تمام عمر به دنبال این بوده‌اید که دوستان جدیدی را به زندگی خود راه بدهید و عاشق معاشرت با افراد محلی و گردشگران دیگر در طی سفر هستید مسافرت کردن این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که آن را تجربه کنید. حتی در یک مثال ساده شما می‌توانید با اقامت کوتاه مدت و اجاره ویلا یا یک سوئیت در شهر جدید به مرور زمان رفتار و آداب و رسوم مردم آن منطقه را بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

۸. افزایش حس اعتماد به نفس و خودشناسی

اگر احساس می‌کنید این اواخر اعتماد به نفس شما نم کشیده و یا در اعماق وجودتان کز کرده و منزوی شده است، کافی ست عزم خود را جزم کنید و به سفر بروید. برای این کار نیازی نیست به خود سخت بگیرید با اجاره ویلا در یکی از شهرهای خوش آب و هوا می‌توانید با تنها سفر کردن توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارید را بهتر بشناسید تا دوباره به اعتماد به نفس خود اطمینان کنید.

۹. با سفر در برابر مشکلات مقاوم‌ می‌شوید

سال‌ها بعد بابت سفرهایی که نرفته‌اید و مکان‌هایی که نگشته‌اید حسرت روزهایی را می‌خورید که می‌توانستید لحظاتی ناب را تجربه کنید، اما از خود دریغ کردید. به کمک سفر کردن با چالش‌ها و مسائلی روبرو می‌شوید که به آن عادت نداشته‌اید. همواره سعی می‌کنید راه‌هایی را پیدا کنید که از دل این مشکلات عبور کرده و بالا بیایید. آنگاه می‌توانید این روحیه تسلیم ناپذیر و جنگجویانه را در زندگی و مواجهه با مشکلات سخت‌تر پیاده کنید.

در باب سفر رفتن و ماجراجویی هرچه بگوییم کم گفته ایم، بنابراین تفاوتی ندارد که چگونه سفر می‌کنید و چه روشی را برای سفر انتخاب می‌کنید، همین که خود را مجاب می‌کنید که سفر کردن و طی کردن تعطیلات در سفر می‌تواند برای شما بی نهایت دل انگیز و مهیج باشد باعث می‌شود تا تجربه‌های جدیدی کسب کنید، احساس بهتری به دست آورید و در نهایت پس از همه این‌ها با شناخت مهارت و توانایی‌هایی که قبلا از آن‌ها بی خبر بوده‌اید به یک انسان بهتر در زندگی خود تبدیل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *